Business

Cum să-ţi Porneşti un Blog

Porneşti un Blog

Blogging-ul a devenit în timp o modalitate de a-ţi promova abilităţile şi cunoştinţele, o modalitate profitabilă de a porni o afacere pe cont propriu şi de a câştiga bani. Dacă te-ai hotărât să-ţi creezi un blog, dar partea tehnică ţi se pare greu de abordat, eu vreau să te ajut cu informaţii şi imagini digitale, pentru ca această tehnologie să-ţi fie mai accesibilă. Pentru a porni un blog pe care să-l poţi transforma într-o afacere, este nevoie de timp, de muncă şi dedicare. Trebuie să-ţi construieşti un spaţiu virtual, cu articole de calitate, imagini şi un magazin online. Să cumperi spaţiu pe web, adică un domeniu de la o companie de găzduire.

Este important să te gândeşti ce poţi tu să oferi publicului. Cu ce anume vrei să-i ajuţi? Ce poţi face tu pentru ei ca să le faci o anumită activitate din viaţa lor mai uşoară? Ca să câştigi cu blogul trebuie să ai articole de calitate şi utile, şi anumite produse digitale sau servicii online. De ce ar vrea cineva să investească în tine şi în produsele tale? Aceste întrebări şi altele sunt necesare în călătoria ta către o afacere în acest domeniu. Trebuie să ştii care este scopul tău şi al blogului tău, ideal ar fi să ţii chiar o agendă în care să-ţi notezi aceste lucruri, ca să nu-ţi pierzi din vedere motivaţia.

1. De ce anume ai nevoie ca să îţi porneşti un blog?

Sunt câteva lucruri de care o să ai nevoie ca să-ţi creezi un blog şi o să ţi le explic pe fiecare în parte:

  • Un computer sau un laptop;
  • O conexiune bună la internet;
  • O găzduire bună (Web hosting);
  • Un domeniu plătit;
  • Un website cu WordPress instalat.

Sigur ai primele 2 lucruri necesare. Să vedem exact ce sunt celelalte 3:

Domeniul este numele website-ului cu extensia aleasă, pentru România aceasta este ‘.ro ‘, internaţional este ‘.com’, pentru europa este ‘.eu’ . Au reduceri în perioada aceasta de vară 2020, şi mai sunt şi altele mai ieftine, dar nu sunt foarte populare şi este posibil să nu fie prioritizate la o căutare în motorul Google. De exemplu ‘.website’ este mai ieftin decât alte domenii, dar nu prea am văzut site-uri cu această extensie.

Web hosting este găzduirea domeniului pe un server permanent online, pentru a fi disponibil 24 de ore din 24. Există diverse companii de hosting, cu diverse oferte de preţuri şi planuri cu diferite facilităţi. Companiile sunt foarte diferite unele de altele, pot avea anumite facilităţi care se taxează separat, iar altele incluse în preţul planului ales. Unele oferă domeniul gratuit inclus pentru primul an de achiziţionare, după care se plăteşte o taxă lunară.

Ca să decizi ce companie de găzduire este mai potrivită pentru tine, trebuie să faci muncă de documentare. Eu am petrecut multe ore şi zile cu documentarea şi înţelegerea aspectelor unor companii, cu avantaje şi dezavantaje, plusuri şi minusuri. Am vorbit cu asistenţa online, am întrebat despre diverse aspecte. Poate este uşor sa dai click, faci comanda şi apoi te descurci cu ce ai, dar mie mi se pare complicat atunci când aflu detalii.

Am citit şi am comparat planuri şi preţuri, atribute incluse sau cu plată, memorie, posibilităţile, securitate şi trafic, etc… Am ajuns la compania Hostico.ro fiindcă a fost mai potrivită pentru mine şi blogul meu, la acest moment. Am vrut să fac cea mai bună alegere, dar la un preţ accesibil mie. Am preferat o companie de găzduire românească şi domeniu cu extensie ‘.ro’.

Există mai multe companii de găzduire şi este dificil să le compari pe toate, sunt internaţionale şi româneşti. Se recomandă să utilizezi o companie din România, care îţi poate oferii extensia ‘.ro’ la domeniul ales, pentru că acestea sunt cele mai vizibile la noi şi au viteză mai bună, dar, în plus, cred că este o idee bună şi să ajutăm industria românească. Dacă doreşti să aflii recenzii ale companiilor de hosting, eu am găsit un singur site serios www.websiteplanet.com , care a testat diverse planuri ale multor companii şi au scris recenzii detaliate.

WordPress este cea mai folosită platformă pentru blog-uri, şi de obicei va fi instalată de către companie la achiziţionarea unui plan. Cu această platformă se lucrează atunci când scrii, alegi teme şi personalizezi site-ul.

WordPress.com este companie de găzduire şi un constructor de site-uri foarte bun, dar necesită timp de acomodare cu setările lui. Are un plan gratuit, prin care beneficiaţi de un blog funcţional, cu 3GB spaţiu de stocare şi acces la teme gratuite, chiar dacă va plasa anunţuri pe site.

Ȋţi oferă flexibilitate în ceea ce priveşte designul, dar nu ai drepturi asupra domeniului, nu poți să încarci propriile teme sau să instalezi plugin-uri și nici nu poți genera bani cu site-ul. Acestea sunt posibile cu planurile plătite, care au mai multe atribute.

Şi eu am început cu un blog gratuit pe WordPress.com . Ar fi o idee bună să începi cu un plan gratuit, ca să înveţi şi să te acomodezi cu această platformă pentru o perioadă, după care poţi să te hotărăşti la un plan plătit tot de la WordPress sau să cauţi o altă companie de hosting potrivită pentru tine.

SSL este SiteLock Security: oferă monitorizare şi verificarea site-ului. Dacă vinzi ceva, sau oferi servicii pe blogul tău, acesta este necesar.

2. Alege-ţi numele blogului şi nişa

Numele blogului este destul de important, este primul lucru pe care îl vede o persoană. Numele ar trebuii să aibe un sens şi să reflecte într-un fel activitatea blogului.

Dacă n-ai ales un nume, te poţi gândii la următoarele sugestii:

  • Nu utiliza numere sau alte caractere, şi ai grijă să fie corect
  • Dă o căutare pe google ca să vezi dacă mai foloseşte cineva acelaşi nume
  • Ȋncearcă şi pe media socială dacă numele este valabil, ca să îl poţi înregistra dacă doreşti
  • Se recomandă să fie scurt şi simple
  • Dacă numele ales este folosit de altcineva, încearcă să înlocuieşti 1-2 cuvinte cu sinonime
  • Poţi folosii propriul tău nume
  • Cel mai important este să verifici atunci când cumperi planul şi domeniul, dacă este valabil
  • Nişa blogului este subiectul despre care vei scrie. Este foarte important să-ţi alegi o nişă şi să oferi valoare cititorilor tăi, iar dacă vrei să câştigi bani cu blogul, trebuie să îl tratezi ca pe o afacere. Poţi să ai succes în orice nişă, iar dacă eşti pasionată de mai multe lucruri, poţi scrie despre mai multe subiecte, dar te sfătuiesc să ai un fir comun care le leagă pe toate.

3. Cum să porneşti un blog?

Pasul1: Alege compania de hosting

Eu am ales Hostico.ro

  • Pasul2: Alege planul preferat
  • Pasul3: Alege numele domeniului şi apăsaţi Verifică
  • Pasul4: Configuraţi planul pe care îl achiziţionaţi
  • Pasul 5: Finalizaţi comanda şi introduceţi datele personale
  • Pasul 6: Efectuaţi plata online.

După ce aţi efectuat plata, veţi primi emailuri cu datele necesare şi explicaţii. De aici în continuare urmaţi indicaţiile din emailuri şi citiţi tutorialele disponibile pe Hostico.ro .

Felicitări! Aveţi un domeniu cu numele ales şi multe oportunităţi de acum înainte.

După ce vă logaţi în cpanel, tb sa instalaţi wordpress sau contactaţi pe Hostico şi îi rugaţi să vă ajute cu instalarea. Pe mine m-au ajutat şi au fost amabili. Acesta este un avantaj al companiei româneşti de hosting, că pot vorbii cu ei în română atunci când am nevoie de ajutor. Un alt avantaj este că am plătit în RON.

4. Alege o temă pentru blogul tău

Temele WordPress sunt multe, gratuite şi plătite, ai de unde alege în funcţie de preferinţe. Ȋntâi trebuie să te loghezi pe platforma wordpress, care este în limba engleză.

Dai pe Customize Your site (Personalizează Situl), Change theme (Schimbă tema) şi WordPress.org themes. La Installed themes vezi temele deja instalate pe care le vei folosii.

După ce ţi-ai ales tema, ca să o instalezi trebuie doar să apeşi butonul Install and preview (Instalează şi previzualizează). Adică îţi instalează tema şi poţi începe să o personalizezi conform dorinţelor.

De aceea ziceam că poţi începe un cont WordPress gratuit, ca să înveţi şi să te acomodezi o perioadă cu modul de funcţionare al platformei.

O să ai nevoie şi de diverse plugin-uri, acestea sunt instrumente software care îmbunătăţesc funcţiile blogului. Ca să le instalezi, vei avea tutoriale pe pagină în dreapta sus pe Hostico.ro , dacă cu această companie ai ales să colaborezi, sau cauţi tutoriale la compania de hosting unde ai achiziţionat domeniul.

5. Scrie articole de calitate

De fapt, eu te sfătuiesc să te apuci de scris articole cu mult timp înainte de a pornii un blog. Poate chiar ai făcut asta deja, dar dacă nu, este un exerciţiu important, ca să vezi ce şi cum vei scrie şi mai ales dacă îţi place şi chiar îţi doreşti să faci asta într-un ritm constant. Iar când îţi porneşti un blog şi ai terminat cu personalizarea temei, o să te simţi mai bine ştiind că ai deja 5 articole pe care le poţi posta regulat, fără să mai aştepţi să îţi vină inspiraţia. Poţi să încarci unul sau două articole pe săptămână, cel mai important este să fie constant, să te ţii de ritmul ales de tine.

Hai să vedem câteva indicaţii pentru un articol interesant în orice nişă ţi-ai alege:

Pune un titlu care atrage atenţia şi descrie exact subiectul articolului
Nu scrie doar un text simplu, foloseşte titluri, subtitluri, citate, imagini şi altele, pentru a fi mai uşor de citit
Un articol ar trebuii să aibe în jur de 1000 de cuvinte, chiar şi mai lungi, pline de informaţii valoroase
Este mai bine să scrii un articol uimitor, plin de informaţii valoroase, o dată la 2 săptămâni, decât mai multe articole scurte, neglijente la 3 zile
Calitatea este mult mai importantă decât cantitatea.

6. Cum să ai venituri din blogging

Sunt mulţi bloggeri care afirmă că cea mai importantă pagină de media socială pentru blogging este Pinterest. Aceasta deoarece, dacă vrei să îţi transformi blogul într-o afacere, Pinterest este mult mai eficient în atragerea traficului pe blog, indiferent de nişa aleasă. Dar acest trafic va fi mai angajat, nu doar va trece în revistă 1-2 pagini şi apoi va ieşii de pe site. Fiindcă pe pinterest , o persoană caută ceea ce o interesează şi dacă ajunge pe blogul tău, înseamnă că este mult mai probabil să fie interesată de articolele, produsele şi serviciile pe care le oferi.

Sunt mai multe modalităţi de a câştiga bani cu blogul, pe care le poţi încerca, după ce ai parcurs paşii precedenţi.

Acesta funcţionează în felul următor: După ce ţi-ai ales nişa blogului, poţi căuta companii din zona nişei, cu care vei putea colabora. Adică să promovezi anumite produse sau servicii ale companiei, pe blogul tău, prin articole sau recenzii. Vei primii un comision pentru fiecare achiziţionare care se efectuează prin link-ul afişat de tine în cadrul articolului.

Primul exemplu de marketing afiliat este posibilitatea de a primii un link personalizat pe care vei putea să-l promovezi, de la compania de hosting cu care colaborezi. Aşa cum eu vă pot recomanda compania Hostico.ro , deoarece cu ei lucrez în prezent.

Dacă aveţi un blog despre grădinărit, veţi căuta firme din domeniul grădinăritului cu care să vă puteţi înscrie la marketing afiliat, dacă oferă această posibilitate, sau poate un magazin online.

Produse digitale

Cea mai bună idee este crearea şi vânzarea de produse digitale proprii, deoarece îţi creezi un brand personal şi păstrezi tot profitul. Produsele digitale pot fi: ebook, tipare, tutoriale diverse, printabile, agende personalizate, planuri diverse, aproape orice în orice domeniu, atât timp cât este de calitate, adaugă valoare clientului şi îl ajută în mod real într-o anumită problemă.

Pentru vânzare îţi trebuie o pagină pe blog cu un magazin online, sau te înscrii pe o altă platformă de magazin online şi oferi link-uri pe blog.

Postări sponsorizate

Pentru postări sponsorizate trebuie să ai o anumită audienţă, pe blog şi pe media socială. O firmă te poate contacta pentru a colabora şi îţi propune o anumită compensaţie pentru ca tu să faci o recenzie favorabilă unui produs. Sau poţi chiar tu să contactezi o companie cu care eşti interesată să colaborezi. Pentru acest scop este util un Kit Media, care este un fel de CV al blogului.

Reclame

Probabil acestea sunt primele la care se gândeşte cineva care vrea să facă bani din blog, dar nu sunt chiar recomandate, mai ales dacă doreşti să-ţi creezi un brand cunoscut. Dacă apar tot felul de reclame din domenii aleatorii pe parcursul blogului, nu o să-ţi creeze o impresie bună. Totuşi, ca să ai un venit notabil din reclame trebuie să ai trafic foarte mare pe pagină.

Cred că am parcurs informaţiile de bază pentru a-ţi face o idee mai bună despre ce înseamnă să-ţi porneşti un blog. Crezi că atât îţi trebuie ca să ai un blog? Ha ha ! De abia acum începe greul.

Poţi să scrii în comentarii ce anume te interesează mai mult în legătură cu această călătorie virtuală , de a-ţi crea un blog şi de a-l transforma într-o afacere. Sau poţi să-mi scrii la adresa de email: [email protected] . Vreau să scriu articole cât mai folositoare pentru tine, să te ajut cu toate părţile implicate într-un blog.

Să ai spor la treabă!

Leave a Comment

Your email address will not be published.

You may also like